2015 yılını büyük bir kayıpla kapatan 2016’dan da beklentilerini yüksek tutmayan Turizmci, Türkiye ile Rusya arasında yaşanan uçak krizi sebebiyle de sıkıntı yaşasa da gözünü yerli turiste çevirdi.
2015 yılında büyük bir patlama bekleyen turizmci 7 Haziran seçimleri sonrası hem yaşanan siyasi belirsizlik hem de artan terör olayları sebebiyle geçtiğimiz ylı büyük bir kayıpla kapattı. 2016’dan da beklentilerini yüksek tutmayan turizmci, Rusya ile Türkiye arasında yaşanan uçak düşürme krizi ile de iyice kara kara düşünmeye başlasa da gözler yerli turiste çevrildi. 2016’da yerli turistler için avantajlı kampanyalar sunmayı planlayan turizm acenteleri, 2016 Turizm yılını yerli turist ile yumuşak geçiş ile kapatmayı hedefliyor.
PANİĞE GEREK YOK
Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Çukurova Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇUKTOB) Başkanı Murat Demir, 2015’te turizm açısından yaşanan sıkıntının 2016’ya da yansımasını beklediklerini belirterek, “Geçtiğimiz yıl malesef beklentilerin gerisinde kaldı. 2016 için de turizmciler çıtayı yüksek tutmuyorlar. Aynı sıkıntıların önümüzdeki yıl da yaşayacağımızı düşünüyoruz. Birde üzerine Rusya ile yaşanan diplomatik kriz turizmcileri kara kara düşündürse de panic yapmaya gerek yok” dedi.
YERLİ TURİST İÇİN KAMPANYA ÜRETİLMELİ
Rusya’dan gelen turistlerin yaşanan kriz sonrasında rezervasyonlarını iptal ettirse de yerli turistin bu açığı kapatacağına inandığını da söyleyen Demir, “Rusya’dan ciddi bir turist potansiyelimiz vardı. Bu bir gerçek. Ancak turizmciler sadece Rus turiste odaklanıp karalar bağlamamalı. Çünkü yerli turistimiz de bu açığı kapatabilir. Yerli turiste yönelik oluşturulacak kampanyalar ile bu açık kapanır ve beklenilen olumsuzluklar ortadan kalkar. Bu bağlamda yerli turiste yönelik kampanyalar oluşturulmalı” ifadelerini kullandı.
TAŞIN ALTINA ELİMİZİ KOYALIM
Bu bağlamda turizm acenteleri ve turizmcilere büyük görev düştüğünü de söyleyen Demir, “Ülke ekonomisine çok büyük bir katma değer sağlayan turizm sektörünü ayakta tutabilmek için taşın altına hep beraber elimizi koymamız lazım. Turizmcilerle turizm acenteleri kafa kafaya verip, 2016 yılını cazip hale getirebilmek için kampanyalar oluşturmalı. Bu bağlamda beklenilen sıkıntıların bir çoğu geride kalacak ve turizmcimiz 2015 yılında yaşadığı sıkıntıları bir daha yaşamayacaktır” şeklinde konuştu.
BENZER HABERLER