Anamur’daki Alaköprü Barajı’ndan KKCT’ye su taşıyan hatta meydana gelen arızanın giderilmesi için düzenlenen onarım ihalesini hattı inşa eden aynı firmanın 483 milyon liraya aldığı kaydedildi.
Gazeteduvar’daki habere göre, Alaköprü Barajı’ndan KKTC’deki Geçitköy Barajı’na su taşıyan boru hattında Ocak ayında meydana gelen arıza nedeniyle borular patladı.
Anamur açıklarında boruların yüzeye çıkmasının ardından yetkililer bölgede havadan inceleme yaptı. Patlayan borunun bir kısmı Antalya’da sahile vurdu. Patlayan boruların yerine yenilerinin üretileceği ve onarım maliyetinin 35 milyon lira olacağı basına yansıdı. Ancak, düzenlenen ihalede maliyetin yüksekliği dikkat çekti.
630 milyon lira bedelle Malezyalı Sigur Ros Sdn Bhd- Kalyon İnşaat ve Kutay İnşaat iş ortaklığı tarafından inşa edilen boru hattındaki onarım işi için DSİ’nin düzenlediği ihaleyi 483,3 milyon liraya Kalyon İnşaat kazandı. İhale onaylanırsa, Kalyon, ortakları ile beraber 630 milyon liraya inşa ettiği hattı, onarmak için de bu sefer 483.8 milyon lira alacak.
CHP’DEN SORU ÖNERGESİ
CHP Genel Başkan Yardımcısı Oğuz Kağan Salıcı, 15 Mayıs günü, Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli tarafından yazılı olarak cevaplandırılması istemiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi vermiş ve şunları sormuştu:
1- Maliyeti 1.6 milyar TL’yi aşan, ‘asrın projesi olarak nitelendirilen’, Cumhurbaşkanı’nın ‘Dünyada ilk kez uygulanan bir mühendislik çalışması’ diye övgüyle bahsettiği proje için ilk yapıldığı sırada neden yedek boru üretilmemiş ve sadece 2 boru için söz konusu proje aylardır aksamaktadır, bu nasıl bir mühendislik zekasıdır?
2- Onarım ihalesinin maliyeti de dikkate alındığında, projenin tekrar hayata geçmesi ile birlikte suyun birim maliyetinde herhangi bir değişiklik olacak mı?
3- Onarım ihalesiyle birlikte üretimi gerçekleşecek 10 adet borunun birim maliyeti ile emsal boruların piyasa rayici dikkate alındığında, boruların piyasa koşullarından daha pahalıya ürettirildiği iddiası doğru mudur?
Etiketler: KKTC Su Temin ProjesiBENZER HABERLER